Narrow your search

Library

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Didactisch referentiekader : Lesanalyse en lesvoorbereiding.
Authors: ---
ISBN: 9789462927292 Year: 2016 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by